Synecdoche

Halcyon 6: Starbase Commander kritika

2016. október 30. 18:23 - Matt5

halcyon6.jpg

A Halcyon 6: Starbase Commander egy retro űrstratégiai játék, körökre osztott taktikai harcrendszerrel, bázisépítéssel, legénységi menedzsmenttel és RPG elemekkel. 

Ez így tök izgalmasan hangzik és izgalmas is – bizonyos ideig.

A jelenleg Steamen beszerezhető játék a Massive Dagame Inc. csapat gyermeke. 2016 elején indítottak a Kickstarteren gyűjtést - 40.000 kanadai dollárt kértek a leendő játékosoktól. Ahogy az oldalon a legjobb ötleteknél gyakran előfordul, végül sokkal több pénzzel támogatták a projektet: 187.000 dollárral zárult a gyűjtés.

A játék sztorija dióhéjban: A Terran Federation zászlaja alatt kell megvédenünk csillagbázisunkat a különböző, többé-kevésbé erőszakos fajok hódítási kísérleteitől. Ha ügyesen védekezünk, elkezdhetünk terjeszkedni és különböző bolygókon létesíthetünk a túléléshez és fejlődéshez feltétlenül szükséges erőműveket, bányákat, kolóniákat. A létesítményeinknek köszönhetően erőforrásokra tehetünk szert: a legfontosabb a legénység – ha embereink elfogytak, vége a játéknak. A másik fő komponens fizikai anyagokból áll, amik a fejlesztésekhez szükségesek.

halcyon_6_screenshot15.png

Összességében ebből a 187.000 dollárból egy rendkívül hangulatos játékot kaptunk, ami már az első 10 percben képes elvarázsolni.

A zene

A varázslat egyrészt a zene miatt történik: 

 

Ez a synthwave-chiptune szerű, ízlésesen szimfonikusokkal vegyített kavalkád tökéletesen illik a játék retro sci-fi hangulatához, és végigkísér a játékon – sajnos egy-két napos játékidő után már agyonhallgatjuk a különböző fajok különböző témáit, és kezd megszűnni a varázslat.

A látványvilág

A másik komponens egyértelműen a látványvilág. A Massive Dagame Inc. gyönyörű játékot hozott létre; a 2D-s bitszerű megjelenést ilyen szépre kimaxolni elvitathatatlan teljesítmény. A harcok alatti hátterek, az űrhajók, és az effektek egyaránt lenyűgözőek.

halcyon-6-starbase-commander-review-screenshot-04-pc-games.jpg

A harcrendszer 

A körökre osztott stratégia nagyon jól működik a harcoknál. Minden hajóosztálynak különleges skilljei vannak, és az általunk kiválasztott kapitányoknak egyaránt, szóval a legkülönbözőbb flottákat tudjuk létrehozni. A játék monotonná válásához azonban sajnos a harcok hibáztathatóak leginkább, amik a játék jelentős részét teszik ki. Én kb. a századik ütközet után már csak minél hamarabb túl akartam esni a csatákon hogy végre ki tudjak fejleszteni adott skillt/fegyverzetet vagy akármit…

RPG

A már említett RPG elemek kimerülnek annyiban, hogy párbeszédeknél megesik, hogy 2-3 lehetőség közül tudunk választani, ezek a döntések azonban nem befolyásolják drasztikusan a játékmenetet. 

Management-stratégia

A játék management része nagyon jól sikerült. A management típusú játékokban kevésbé otthonosan mozgó játékosok is egy hamar megtanulható és átlátható rendszerrel találkoznak, pár elképesztően komplex játékkal ellentétben itt nem szükséges gazdálkodás és menedzsment szakot elvégezni, hogy hatékonyan gazdálkodjunk, szervezzünk.

halcyon2.jpg

Összességében egy nagyon hangulatos játékot kaptunk, amit pont emiatt az atmoszféra miatt érdemes kipróbálni, természetesen főleg sci-fi és űrstratégia rajongóknak.

Értékelés:

Sztori: 4/10

Látvány: 9/10

Zene: 7/10

Játékélmény: 6/10

Összesen: 7/10

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://synecdoche.blog.hu/api/trackback/id/tr5611916059

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása